Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Waarom krijg ik een brief over afsluiting voorkomen?

Waarom krijg ik een brief over afsluiting voorkomen?

Elke aansluiting moet aangemeld zijn bij een energieleverancier. Anders gebruikt u energie waarvoor u niet betaalt. Als er bij ons als netbeheerder geen energieleverancier bekend is, zijn wij wettelijk verplicht u af te sluiten. Ook als de aansluiting (tijdelijk) niet wordt gebruikt. Daarom sturen wij een brief waarin we uitleggen hoe u voorkomt dat u afgesloten wordt.

Status van uw energiecontract

Heeft u een brief met een inlogcode van Liander ontvangen? En heeft u ondertussen een contract met een energieleverancier afgesloten. Log dan in met uw code en bekijk de status van uw energiecontract.

Wat kan ik zelf doen om afsluiting te voorkomen?

Sluit direct een contract af bij een energieleverancier.   

  • Bel of chat met een energieleverancier en leg uw situatie uit. Dit gaat vaak sneller.   
  • ·Laat uw contract sneller ingaan door af te zien van de wettelijke bedenktijd.  

Wanneer sluit Liander af? 

We zijn wettelijk verplicht om gebruikers van energie af te sluiten wanneer er geen contract met een energieleverancier is.
Bijvoorbeeld: 

  • Wanneer uw energiecontract is beëindigd vanwege een betalingsachterstand. 
  • Wanneer u niet bereid bent om hulp te zoeken voor de betaling van uw energiecontract. 
  • Als we na meerdere pogingen niet met u in contact kunnen komen. 
  • Als u zich niet aan de afspraken houdt die u met uw schuldhulpverlener heeft gemaakt.  

Overzicht energieleveranciers 

Vind een energieleverancier die bij u past via de Consumentenbond.