Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Waarom krijg ik een brief dat mijn energieleverancier mijn contract wil beëindigen?

Waarom krijg ik een brief dat mijn energieleverancier mijn contract wil beëindigen?

Als u meerdere maanden niet heeft betaald voor uw energie, kan uw energieleverancier uw energiecontract beëindigen. Hierover ontvangt u eerst een brief. Bespreek met uw energieleverancier de mogelijkheden om uw contract toch te behouden. Als u geen contract heeft, moet Liander u afsluiten van gas en/of stroom.

Spoedaanvraag energiecontract

Is uw energiecontract al beëindigd door uw energieleverancier? Neem dan contact op met een nieuwe energieleverancier en doe een spoedaanvraag. Uw contract moet binnen 15 werkdagen na afmelding van uw oude contract ingaan.

Afsluiten van gas en/of stroom 

Als u géén energiecontract meer heeft dan moeten wij u vanuit de wet afsluiten van gas en/of stroom. Wij sturen u hierover een vooraankondiging. Dan heeft u nog tijd om een nieuw contract af te sluiten. 

Status van uw energiecontract

Neem contact op met uw energieleverancier. Heeft u een brief met een inlogcode van Liander ontvangen? Log dan in met uw code en bekijk de status van uw energiecontract.

Overzicht energieleveranciers 

Vind een energieleverancier die bij u past via de Consumentenbond.

 

  • Was dit artikel nuttig?