Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Ik heb schade geleden. Hoe dien ik een schadeclaim in?

Ik heb schade geleden. Hoe dien ik een schadeclaim in?

Schadeclaim

Heeft u schade opgelopen door een storing of werkzaamheden van Liander? Dan kunt u een schadeclaim indienen. Wij verzoeken u binnen 1 maand de schadeclaim in te dienen.

U kunt een schadeclaim indienen via het webformulier Schadeclaim indienen. Of u stuurt de  schadeclaim per post:

Liander 
Afdeling Schadeclaim 
Locatiecode PAC 2NA6892
Postbus 50
6920 AB Duiven

Wanneer komt u niet in aanmerking?

Via de wizard schadeclaim ziet u of het zin heeft een schadeclaim in te dienen. We keren slechts in een beperkt aantal gevallen een schadevergoeding uit. We raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken. 

U komt niet in aanmerking voor een vergoeding als:

  • De gebeurtenis die tot schade leidde niet aan ons te wijten is, zoals schade door blikseminslag, schade als gevolg van (graaf)- werkzaamheden van aannemers, schade als gevolg van stroomonderbrekingen veroorzaakt in het landelijke transportnet.
  • U schade heeft na een aangekondigde onderbreking. U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van voorzorgsmaatregelen bij gepland onderhoud.
  • U een zakelijke klant met een grootverbruikaansluiting bent. Voor grootverbruikaansluitingen geldt dat onze aansprakelijkheid voor geleden schade volledig is uitgesloten.

Lees ook de algemene voorwaarden voor consumenten en mkb.