Ik heb schade geleden. Hoe dien ik een schadeclaim in?
Schadeclaim
Heeft u schade opgelopen door een storing of werkzaamheden van Liander? Dan kunt u een schadeclaim indienen. Wij verzoeken u binnen 1 maand de schadeclaim in te dienen.
U kunt een schadeclaim indienen via het webformulier Schadeclaim indienen. Of u stuurt de schadeclaim per post:
Liander
Afdeling Schadeclaim
Locatiecode PBC P423
Postbus 50
6920 AB Duiven
Wanneer komt u niet in aanmerking?
Via de wizard schadeclaim ziet u of het zin heeft een schadeclaim in te dienen. We keren slechts in een beperkt aantal gevallen een schadevergoeding uit. We raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken.
U komt niet in aanmerking voor een vergoeding als:
- De gebeurtenis die tot schade leidde niet aan ons te wijten is, zoals schade door blikseminslag, schade als gevolg van (graaf)- werkzaamheden van aannemers, schade als gevolg van stroomonderbrekingen veroorzaakt in het landelijke transportnet.
- U schade heeft na een aangekondigde onderbreking. U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van voorzorgsmaatregelen bij gepland onderhoud.
- U een zakelijke klant met een grootverbruikaansluiting bent. Voor grootverbruikaansluitingen geldt dat onze aansprakelijkheid voor geleden schade volledig is uitgesloten.
Lees ook de algemene voorwaarden voor consumenten en mkb.