Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Waar meld ik een storing met de straatverlichting?

Waar meld ik een storing met de straatverlichting?

Als de straatverlichting niet (goed) werkt, geeft u dat door aan uw gemeente. Dat kan via de gemeentelijke website, een app of telefonisch. Het helpt wanneer u de exacte locatie en/of het nummer van de lantaarnpaal doorgeeft. Dit is het zogenaamde lichtmastnummer die meestal op een opvallende sticker op de lantaarnpaal staat.

Wat doet de gemeente met mijn melding?

Een specialist van de gemeente bekijkt meestal de situatie ter plaatse.

  • Is er bijvoorbeeld een lamp stuk of een storing aan de lantaarnpaal? Dan lost de gemeente of de aannemer van de gemeente de storing op.
  • Is de storing te wijten aan de elektriciteitskabels die de straatlantaarns van stroom voorziet? Dan wordt Liander ingeschakeld.

Vraag uw gemeente voor informatie over het verloop van de storing.

 

  • Was dit artikel nuttig?