Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Waarom kan mijn slimme meter niet uitgelezen worden?

Waarom kan mijn slimme meter niet uitgelezen worden?

Als een slimme meter niet (op afstand) bereikbaar is, kan deze niet worden uitgelezen. Mogelijke oorzaken:

  • Onvoldoende dekking van het netwerk in uw woongebied
  • Isolatie in uw woning. 

Heeft u problemen met het uitlezen van de slimme meter? Controleer eerst of het doorsturen van uw meterstanden aanstaat door in te loggen op uw aansluiting. Log in met uw postcode, huisnummer en de laatste 6 cijfers van het meternummer.

Staat het uitlezen aan, maar worden uw meterstanden niet doorgestuurd? Neem dan contact op met onze klantenservice

Standaard stuurt uw slimme meter automatisch energiedata door naar Liander. Bijvoorbeeld de meterstanden en eventuele storingsinformatie. Hierbij maken we gebruik van een telecomnetwerk zoals GPRS. 

  • Was dit artikel nuttig?