Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Waarom registreert mijn meter alleen hoog óf laag tarief terwijl ik dubbeltarief heb?

Waarom registreert mijn meter alleen hoog óf laag tarief terwijl ik dubbeltarief heb?

Als u net een slimme meter heeft dan wordt uw verbruik in eerste instantie alleen geregistreerd op het telwerk voor laag tarief. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Registreert uw meter na twee weken nog steeds alleen op laag tarief? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Toonfrequent signaal

Heeft u geen slimme meter? Dan schakelt de elektriciteitsmeter tussen een hoog en een laag tarief. Dit werkt nu met een signaal dat via het elektriciteitsnet loopt, het toonfrequent signaal. Door veranderingen aan het hoogspanningsnet komt dit signaal te vervallen en kan een niet-slimme elektriciteitsmeter niet meer schakelen tussen beide tarieven. Uw verbruik wordt dan in enkeltarief afgerekend. Met slimme meters kunt u wel gebruikmaken van dubbeltarief. Uw energieleverancier kan u adviseren welk tarieftype voor uw situatie geschikt is.