Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Mijn meter werkt volgens mij niet goed. Wat kan ik doen?

Mijn meter werkt volgens mij niet goed. Wat kan ik doen?

Als u denkt dat uw meter niet goed functioneert, probeer dan eerst zelf de oorzaak van uw hoge energieverbruik te vinden. Volg hiervoor onderstaand stappenplan:

  1. Kijk eerst via onze wizard 'metercontrole bij hoog verbruik of u een verklaring voor uw hoge energieverbruik kunt vinden.
  2. Als u niet direct een verklaring vindt via de wizard, neem dan contact op met uw energieleverancier. Zij kunnen met u uw verbruik doornemen.
  3. Als uw energieleverancier geen oorzaak vindt, neem dan contact op met een erkend installateur.
  4. Vindt een erkend installateur ook geen oorzaak? Dan kunnen wij een analyse van uw verbruiken maken.
  5. Pas als bovenstaande stappen geen verklaring voor uw hoge energieverbruik opleveren dan kunnen wij mogelijk uw meter controleren.

Voordat wij uw meter controleren doen wij altijd eerst een analyse op uw verbruik. Hiervoor kunt u een vragenlijst ontvangen.

De antwoorden uit deze vragenlijst worden door onze specialisten behandeld. De uitkomst van deze analyse zal per e-mail met u worden gedeeld. Aan een analyse op uw verbruik zijn geen kosten verbonden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.