Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Wat kan ik doen als mijn meter geen teruglevering registreert?

Wat kan ik doen als mijn meter geen teruglevering registreert?

Controleer zelf eenvoudig of uw meter geschikt is voor terugleveren door in te loggen op uw aansluiting. Log in met uw postcode, huisnummer en de laatste 6 cijfers van het meternummer. Controleer ook of uw zonnepanelen goed aangesloten zijn op de meter en de omvormer ingeschakeld is. Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact op met onze storingsdienst. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar op 0800 9009.

Direct verbruik opgewekte energie in woning

Er is sprake van opwek als u een zonne-installatie, windmolen of biomassa gebruikt. U genereert dan energie. Opgewekte energie door bijvoorbeeld de zonne-installatie wordt in eerste instantie verbruikt in de woning. Denk hierbij aan een wasmachine, televisie en laptop.

Op het moment dat er in uw woning vrijwel geen vraag naar energie is, levert u het overschot aan opgewekte energie terug aan het net. Bij veel vraag naar energie in uw woning kan het zijn dat u niets teruglevert. U verbruikt de opgewekte energie met de apparaten in uw woning. Ziet u opwek op uw omvormer en is er niet tot nauwelijks verbruik op uw meter te zien, maar ook geen teruglevering? Dan kan het dus zijn dat u al uw opgewekte energie direct verbruikt heeft.