Waarom registreert mijn dubbeltariefmeter op één telwerk?
Heeft u een contract voor dubbeltarief bij uw energieleverancier?
Sinds 1 juli 2021 is gebruikmaken van dubbeltarief alleen nog mogelijk met een slimme meter. De traditionele en niet-slimme digitale meters ontvangen namelijk geen signaal om van tarief te wisselen. De Traditionele en niet slimme digitale meters registreren uw verbruik dan op 1 telwerk. Wij hebben de afgelopen jaren ieder huishouden een slimme meter aangeboden. Heeft u geen slimme meter en wilt u deze alsnog? Dan kunt u deze zelf aanvragen. De kosten zijn dan voor uw rekening.
Mijn slimme meter registreert alleen op laag tarief, hoe kan dat?
Na plaatsing van de slimme meter registreert de meter op laag tarief. Binnen twee weken ontvangt uw slimme meter een signaal waardoor deze gaat schakelen.
Schakelt uw slimme meter na twee weken nog steeds alleen op laag tarief? Neemt u contact op met onze klantenservice.