Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Hoe kan het dat ik teruglever maar geen vergoeding krijg?

Hoe kan het dat ik teruglever maar geen vergoeding krijg?

U levert terug maar u ontvangt hiervoor geen vergoeding. Dit kan komen doordat u zich te laat heeft aangemeld via energieleveren.nl voor terugleveren. Of Liander heeft na uw aanmelding voor terugleveren niet op tijd een slimme meter geïnstalleerd.

Te laat aangemeld

Als u zich te laat aanmeldt voor teruglevering kan het zijn dat u saldering en terugleververgoeding misloopt. Dit is afhankelijk van welke meter u heeft:

  • Een draaischijfmeter:
    Deze kan terugdraaien en salderen op de meter. Als de meter terugdraait loopt u geen saldering mis. Draait uw meter niet terug? Dan heeft u een draaischijfmeter met terugloopblokkering.
  • Meter met 1 of 2 telwerken:
    Een meter met 1 of 2 telwerken kan geen teruglevering registreren. Uw energieleverancier kan de teruggeleverde energie daarom niet salderen. 
  • Meter met 3 of 4 telwerken:
    Een meter met 3 of 4 telwerken registreert teruglevering. Neem contact op met uw energieleverancier. De leverancier bepaalt of u met terugwerkende kracht een vergoeding krijgt over de teruggeleverde energie voor uw aanmelding via energieleveren.nl.
  • Slimme meter:
    Een slimme meter registreert teruglevering. Neem contact op met uw energieleverancier. De leverancier bepaalt of u met terugwerkende kracht een vergoeding krijgt over de teruggeleverde energie voor uw aanmelding via energieleveren.nl.

Meter niet op tijd vervangen

Na aanmelden via energieleveren.nl controleert Liander of uw meter geschikt is voor teruglevering. Is dat niet het geval? Dan krijgt u kosteloos een slimme meter. Is uw meter niet binnen 5 weken na aanmelding vervangen voor een geschikte meter? Neem contact op met onze klantenservice.