Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom! Deze website gebruikt alleen functionele en analytischecookies.

Liander Service

Mail met informatieblokken lange wachttijden (Intake)

Mail met informatieblokken lange wachttijden (Intake)

Beste <naam>,  

Hierbij, zoals afgesproken, een bevestiging per mail naar aanleiding van ons telefoongesprek van <datum>. We verwachten op dit moment uw aansluiting te realiseren in <kwartaal benoemen>. Dat betekent dat het lang duurt voordat u gebruik kunt maken van uw aansluiting. Ik snap dat dit vervelend is. Wij zijn hard aan het werk om het net te verzwaren. Dat is nodig om alle aansluitingen van de gevraagde transportcapaciteit te kunnen voorzien.  

Wat is er aan de hand in uw regio?  
Veel bedrijven in uw regio vragen een nieuwe aansluiting aan of zijn bezig met het verduurzamen van hun energievoorziening. De omvang en de snelheid van deze groei gaan helaas niet hand in hand met de snelheid waarmee het elektriciteitsnet kan worden uitgebreid. In de bijlage vindt u een overzicht van de oorzaken van de vertraging en wat Liander hier reeds aan doet. <infographic toevoegen aan mail>

Wat betekent dit voor uw situatie?  

Informatieblokken (zie hieronder) toevoegen, afhankelijk van wat voor de klant van toepassing is.   
Er kunnen meerder uitdagingen spelen per klant. Maak het klantspecifiek.  

Wanneer er meer duidelijkheid is over de exacte datum, zullen wij weer contact met u opnemen voor verdere afstemming.   

Ik ben uw contactpersoon zolang uw aanvraag bij ons in voorbereiding is. Ik blijf u ook op de hoogte houden van de voortgang. Mocht er in de tussentijd iets in uw situatie veranderen, dan blijf ik daar graag van op de hoogte.  

Heeft u vragen?  
Bij vragen kunt u contact met mij opnemen via <telefoonnummer PM> of <emailadres PM>.  

 
Met vriendelijke groet, 
<naam projectmanager>

 

Informatieblokken Trafotekort  
Momenteel wordt Liander  geconfronteerd met een tekort aan 400 en 630 kVA transformatoren.  Dit tekort wordt onder meer veroorzaakt door een wereldwijd grondstoffentekort. Dit heeft gevolgen voor onze planning voor wat betreft het plaatsen van transformatoren en het bouwen en plaatsen van stations. <Doordat de transformator niet geplaatst kan worden, is er onvoldoende vermogen voor uw aansluiting.> <Doordat de transformator niet geplaatst kan worden, kunnen we de werkzaamheden niet afronden en kan uw aansluiting niet geplaatst worden.>  <Doordat de transformator niet geplaatst kan worden, verschuiven alle daaraan gerelateerde werkzaamheden helaas ook. Dit betekend dat uw project vertraging gaat oplopen tot XXXX>  

Informatieblokken – kabels 
Momenteel heeft Liander (net als alle andere netbeheerders) een tekort aan elektriciteitskabels. Omdat het aansluiten van uw aansluiting op het net afhankelijk is van het vermogen dat door deze kabels getransporteerd wordt, betekent dat uw project vertraging gaat opgelopen tot <Q4 2022/Q1 2023>.  

Informatieblokken – balans in het werkpakket aanbrengen   
Om het elektriciteitsnet klaar te maken voor de toekomst breiden wij het elektriciteitsnet op veel plaatsen uit. We gaan aankomende jaren meer technici en middelen inzetten om de capaciteit van het elektriciteitsnet te vergroten. Door hierop te focussen, kunnen we tot en met 2025 zo’n 3.800 transportbeperkingen voor grote bedrijven voorkomen (ten opzichte van het scenario waarin Liander niet extra in de capaciteit van het net zou investeren).Dit vraagt om een goede balans in het werkpakket van Liander. Want technisch personeel is schaars.   

Informatieblokken – oplopende realisatietermijnen 
Een gevolg van de toename van het werkpakket en de focus op het vergroten van de capaciteit van het elektriciteitsnet, is helaas dat we minder technische personeel kunnen inzetten voor het aansluiten van grote bedrijven. Een te verklaren keuze, omdat een nieuwe aansluiting weinig nut heeft als er te weinig capaciteit op het net is. We zetten alles op alles om meer technische collega’s te werven en op te leiden, zodat we ze kunnen inzetten op het uitvoeren van ons werk. We ontwikkelen slimme oplossingen voor het energienet die minder tijd kosten dan het verzwaren ervan. Ook passen we onze processen en werkwijzen zo aan dat we het werk sneller uitvoeren. 

  • Was dit artikel nuttig?